Praktyka przeddyplomowa (w trakcie sem. 7)

 

Wytyczne dotyczące praktyk

 
Etapy realizacji praktyk zawodowych
I. ZGŁOSZENIE PRAKTYKI I JEJ REALIZACJA
  1. Wybór miejsca i czasu realizacji praktyki. (realizuje student)
  2. Ustalenie indywidualnego programu praktyki z pracodawcą. (realizuje student)
    Uwaga! Przygotuj się na rozmowę z pracodawcą, w której uzyskasz wymagane do rejestracji praktyki w systemie Moja PG informacje:
    • nazwa zakładu pracy,
    • NIP zakładu pracy
    • REGON
    • adres zakładu pracy
    • imię i nazwisko zakładowego opiekuna praktyki, telefon, e-mail
    • adres odbywania praktyki
    • strona internetowa zakładu pracy
    • rodzaj praktyki/umowy: umowa o organizację praktyk zawodowych/praktyka na podstawie obowiązującej umowy ramowej/staż bezpłatny/wolontariat/umowa o pracę/umowa cywilnoprawna/inna
    • zapytaj czy zakład pracy wymaga wykonania badań medycyny pracy
  3. praktyki w systemie Moja PG. (realizuje student) UWAGA! Na bieżąco weryfikuj status zarejestrowanej przez ciebie praktyki, aby na czas reagować i przechodzić do kolejnego etapu.
  4. Weryfikacja zgłoszenia przez pełnomocnika ds. praktyk. (realizuje pełnomocnik ds. praktyk)
  5. Wygenerowanie i dostarczenie "Indywidualnego programu praktyki" (IPP) do zakładu pracy. (realizuje student)
  6. Wgranie skanu IPP do systemu Moja PG. (realizuje student)
  7. Weryfikacja podpisanego przez zakład pracy IPP i dalsza akceptacja praktyki. (realizuje pełnomocnik ds. praktyk)
  8. Wydrukowanie: skierowania na badania lekarskie (gdy wymagane) oraz przygotowanej przez pełnomocnika ds. praktyk umowy o organizację praktyki i przekazanie jej do podpisu właściwego Prodziekana. (realizuje Dziekanat) UWAGA! Umowa nie zostanie przekazana do podpisu Prodziekana do czasu dostarczenia przez studenta wymaganego zaświadczenia lekarskiego z medycyny pracy (dotyczy przypadku, gdy zakład pracy wymaga badań z zakresu medycyny pracy).
  9. Dostarczenie umowy do zakładu pracy oraz zwrot podpisanej umowy do Dziekanatu:
    9a). W przypadku umów podpisywanych w wersji papierowej, student ma obowiązek dostarczenia umowy do zakładu pracy oraz przekazania do Dziekanatu 1 egzemplarza podpisanej przez zakład pracy umowy (w oryginale). Dodatkowo przesyła również skan tego dokumentu na adres właściwego pracownika Dziekanatu.
    9b). W przypadku umów podpisywanych i przesyłanych elektronicznie- dostarczenie umowy właściwym kanałem wskazanym przez zakład pracy realizuje Dziekanat.
  10. Wgranie kopii podpisanej umowy do systemu Moja PG (realizuje Dziekanat).
  11. Zgłoszenie praktykantów ze statusem praktyki: "gotowy do realizacji praktyk" do Osiedla Studenckiego oraz ubezpieczenia NNW. (realizuje dziekanat)
  12. Realizacja praktyki zawodowej. (realizuje student)
    UWAGA! W momencie rozpoczęcia praktyki, status zgłoszonej przez ciebie praktyki powinien mieć wartość   "gotowy do realizacji praktyk".
II. ROZLICZENIE PRAKTYKI - o szczegółach tego etapu będziemy informować na bieżąco, po wdrożeniu w systemie Moja PG
  1. Uzyskanie zaświadczenia o odbytej praktyce.
  2. Przygotowanie sprawozdania z praktyki.
  3. Przedstawienie sprawozdania Pełnomocnikowi ds. Praktyk Zawodowych.
  4. Wysłanie (drogą elektroniczną) sprawozdania do opiekuna praktyk
  5. Uzyskanie zaliczenia praktyki zawodowej.
  6. Wypełnienie ankiety po praktyce.
Ważne!
Zawarcie Umowy o organizację praktyk zawodowych studentów Politechniki Gdańskiej przez Uczelnię jest możliwe pod warunkiem dostarczenia kompletu wymaganych dokumentów zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 1  Zarządzenia Rektora Politechniki Gdańskiej nr 31/2024 z 27 sierpnia 2024 r. w terminie 14 dni przed rozpoczęciem praktyk.
Warunkiem zaliczenia praktyki zawodowej jest terminowe dostarczenie kompletnej i prawidłowej dokumentacji wymaganej w Regulaminie praktyk. Po zakończeniu praktyk student musi dopełnić niezbędnych formalności na wskazanej platformie w terminie 14 dni kalendarzowych od zakończenia praktyki, jednak nie później niż ostatniego dnia sesji poprawkowej (§ 3 ust. 7 ww. ZR). Późniejsze dostarczenie dokumentów wymaga uprzedniej zgody dziekana



instrukcja rejestrowania wniosków dot. praktyk na Moja PG dla studentów:

Praktyki studenckie - instrukcja rejestrowania wniosków dot.praktyk studenckich dla studentów (pdf, 514.61kB) Student Internships -Guide for Registering Internship Applications for Students (pdf, 445.99kB)
ZR 31-2024_RegulaminPraktykZawodowychStudentowPG (pdf, 488.79kB) Zał. nr 2 Indywidualny program praktyki.pdf (pdf, 207.79kB) Zał. nr 3 SKIEROWANIE NA BADANIA LEKARSKIE.pdf (pdf, 201.42kB) Zał. nr 4 UMOWA o organizację praktyk.pdf (pdf, 265.52kB) Zał. nr 5 SKIEROWANIE DO ZAKŁADU PRACY.pdf (pdf, 208.39kB) Zał. nr 6 PROTOKÓŁ HOSPITACJI PRAKTYKI ZAWODOWEJ.pdf (pdf, 228.45kB) Zał. nr 7 Zaświadczenie o odbytej praktyce.pdf (pdf, 173.51kB) Zał. nr 8 Sprawozdanie z realizacji praktyki.pdf (pdf, 186.75kB) Zał. nr 9 Ankieta praktyki zawodowej.pdf (pdf, 187.80kB)

Opiekun praktyk przeddyplomowych:

dr inż. arch. Tomasz Szymański

kontakt: https://pg.edu.pl/p/tomasz-szymanski-11530

Ramowy program praktyk:

Ramowy program praktyk ARCH I stopień.pdf (pdf, 1.01MB)