Cel Projektu

Proponowany projekt jest kontynuacją międzynarodowego projektu DAYKE (Daylight Knowledge in Europe). Pierwszy projekt DAYKE miał na celu zbadanie poziomu wiedzy o świetle dziennym wśród studentów architektury i zidentyfikowanie ewentualnych potrzeb edukacyjnych. NLITED dąży do wypełnienia luk w ofertach edukacyjnych zidentyfikowanych w pierwszym projekcie. NLITED to kompletny program szkoleniowy oparty na dwóch podejściach dydaktycznych. Z jednej strony tworzona jest platforma eLearningowa do nauczania metod oceny światła dziennego w procesie projektowania architektonicznego. Z drugiej strony proponuje szkołę letnią (intensywny program studiów) podczas której można nauczyć się ewaluacji i narzędzi oceny światła dziennego w projektowaniu zrównoważonym. Platforma oferuje wiedzę teoretyczną, a szkoła letnia rozszerza ją o szkolenie praktyczne. Platforma internetowa składa się z oddzielnych modułów elektronicznych. Odbiorcami programu są studenci architektury, budownictwa i technik oświetleniowych oraz profesjonaliści. Uczestnicy-studenci otrzymają punkty ECTS, a profesjonaliści uzyskają certyfikat uczestnictwa (pozytywny / negatywny) dla każdego kolejnego modułu eModułu. Ostatecznym celem projektu jest uruchomienie platformy ePlatform w stystemie wirtualnej platformy edukacyjnej (np. Coursera). Mocną stroną NLITED jest międzynarodowa baza danych zgromadzona podczas DAYKE; integracja różnych trybów nauki (nauka modułowa + nauka na odległość + intensywny program studiów); nauka systematycznego korzystania z aplikacji ICT (wirtualne platformy edukacyjne); zindywidualizowana forma uczenia się; mieszany zakres docelowych uczniów (studentów i specjalistów). Największą korzyścią dla uniwersytetów uczestniczących w NLITED jest możliwość rozszerzenia oferty edukacyjnej, pozytywna reklama i międzynarodowe uznanie. A także możliwość pracy wraz z uznanymi międzynarodowymi ekspertami i współtworzenia europejskiej platformy e-learningowej dla nowoczesnych metod światła dziennego w zrównoważonym i zintegrowanym projektowaniu urbanistycznym i architektonicznym.

Kierownik Projektu

dr inż. Natalia Sokół

Zespół

dr hab. inż. arch. Justyna Martyniuk-Pęczek, prof. PG
mgr inż. arch. Marta Radziszewska
Robert Orlik

Partnerzy

Università Niccolò Cusano (UNICUSANO), Engineering Faculty (Leader partner)
Lunds universitet (LU), Architecture Faculty
Danmarks Tekniske Universitet (DTU), Engineering Faculty