Data dodania: 2022-06-02
Gra – instalacja malarska na temat sztucznej inteligencji
W rozwoju zastosowań sztucznej inteligencji jedną z cezur jest mecz gry planszowej Go, który odbył się w 2016 roku pomiędzy inteligentnym programem AlphaGo a światowym mistrzem Lee Sedolem. Za punkt wyjścia do stworzenia instalacji wybrano układ pionków dwóch z pięciu rozegranych partii – wygranej i przegranej przez Lee Sedola. Pierwotnie czarnobiały układ zamieniono odpowiednio na ciemne i jasne tony kolorów. Wynikiem takiego rozwiązania jest barwna aranżacja, będąca jednocześnie zapisem konkretnego historycznego wydarzenia.
Kompozycja ma wymiary 343,9x687,8 cm i składa się z 427 dwudziestokątów o średnicy 18 cm. Na ich powierzchni zostały namalowane min. interpretacje ikon różnych aplikacji oraz programów używanych w smartfonach i komputerach. W zbiór motywów wkomponowane zostały także symbole związane z historią Wydziału Elektroniki. Każdy z twórców stworzył podobną ilość elementów zachowując swoją indywidualną stylistykę malarską. Poszczególne części zostały ze sobą przemieszane, co daje efekt zróżnicowania oraz wielowątkowości. W ten sposób powstał kolejny stopień gry, tym razem z ikonografią, pamięcią oraz świadomością wzrokową. Odbiorca może delektować się kolorami i kształtami, ale może również zanurzyć się w znaczeniach korzystając z zasobów własnej wyobraźni.
-
2024-10-30
Zgłoś projekt do Budżetu Obywatelskiego PG!
-
2024-10-29
Nagrodzona praca doktorska badacza z WAPG